Alla inlägg den 21 oktober 2008

Av Lexie Back - 21 oktober 2008 11:29

*suck*

 Min optiker ringde igår.. Glasen som han beställt tillmina glasögon tillverkas inte längre med mina styrkor, så han måste beställa en annan sort. En mycket dyrare sort.Mycket, mycket dyrare... Så han var tvungen att kolla med mig att det var okej innan han gjorde beställningen, och vad skulle jag säga? Jag måste ju ha glasögon så det är ju bara till att betala vad det kostar.. Var jag nu ska få de pengarna ifrån. Nån som har lust att sponsra? =P


 Dessutom talade han om när jag var där att om min syn blir sämre kommer jag snart inte KUNNA ha glasögon, för då finns inte längre tillräckligt starka glas. Då MÅSTE jag ha linser på heltid, vilket ju inte är helt nyttigt för ögonen. Visst kan jag ha linser ibland, men hela tiden skulle bli lite svårt. Speciellt eftersom man inte kan ha linser på natten, så jag skulle förmodligen få lite svårt att hitta till sängen på kvällarna. Får väl lov att börja sova i badkaret i så fall.. =P


 Gah!! Jag vill operera ögonen så jag slipper bekymra mig mer.. Funderar på att ta kontakt med ögonmottagningen här i Falun för en konsultation bara. Jag har visserligen inte ens nästan råd med en operation, men då kan jag i alla fall få reda på om det GÅR att operera mina ögon. Jag vet att om synfelet blir för stort så går det inte..


 Kollade igenom platsbanken nyss.. Det finns verkligen inga jobb i hela Dalarna! Man tycker ju att det borde sökas massor med jobb nu när nya gallerian snart öppnas, menjag hittade inte en enda annons.. Bara en massa annonser för homeparty-säljare och telefonförsäljare.. Dessutom fick jag svar från clas ohlson igår.. "Du har tyvärr inte gått vidare i urvalsprocessen". VARFÖR?? Varför kan de aldrig tala om VARFÖR? Är det nåt fel på mitt cv eller mitt personliga brev som gör att de instinktiv inte gillar mig? Jag är DUKTIG som butikssäljare. Kunderna gillar mig, jag jobbar bra, har bra idéer, jobbar snabbt, gillar högt tempo, kommer överrens med de flesta och lär mig olika kassasystem snabbt. På Myrorna lärde jag mig deras kassasystem på några minuter och redan första dagen lämnade de mig ensam i butiken. Jag är en BRA butikssäljare, men jag får aldrig chans att visa det..Och det är ju det enda jag begär. En chans att få visa vad jag går för..

 Så varför söker jag inte de jobb som platsbanken utannonserar? Jo, för att jag inte vill jobba provisionsbaserat. Okej om det vore delvis provision, så har många butiker. Men en homepartysäljare jobbar BARA med provision. Säljer man inget tjänar man inget. Och det man ska sälja måste man först köpa själv så man har nåt att visa upp. Sen ska man ha en stor bekantskapskrets som man ska börja med för att så småningom bygga upp en större och större kundkrets. Och ärligt talat känner jag inte särskilt många som jag skulle vilja kränga dildos till. Ja, det var en erotikwebshop som sökte...


 Det är ju inte direkt så att jag är kräsen.. Jag menar, jag har för fan sökt jobb på McDOnalds tre gånger! Det är inte det faktum att jag är kräsen som är problemet. Problemet är att jag inte har körkort och väldigt begränsat erfarenhetsområde. Då finns det inte mycket att välja mellan, och det som finns nobbar mig av någon anledning..


 Vet ni att jag hatar folk som säger "Det är väl bara att söka". De som säger det kan aldrig ha befunnit sig i min situation. Hade det bara varit att söka så hade jag aldrig varit arbetslös..


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards