Direktlänk till inlägg 2 oktober 2008

Geekified

Av Lexie Back - 2 oktober 2008 23:55

Damn.. Så här trött har jag inte varit sedan jag blev arbetslös.. Har varit hos mamma hela veckan och hjälpt henne med renoveringen. Eller.. mestadels har jag agerat assistent åt Tor, men ändå. Har åkt hemifrån åtta varje morgon och kommit hem efter åtta varje kväll... Är inte riktigt van vid såna dagar.. Känns som att jag inte hinner med nånting.. Skulle behövt tvätta håret idag, men det orkar jag inte. Får ta med mig grejer så jag kn göra det hemma hos mamma imorgon. För jag tänker INTE gå upp tidigare för att hinna göra det innan jag sticker.


 Idag har jag följt med Leo till Ludvika så han har fått köpa sina eldbuksalamandrar. Kollat runt massor på nätet om hur de ska skötas, men det är så många olika åsikter, så till slut beslutade jag mig för att helt enkelt använda sunt förnuft. Har ju haft såna salamandrar själv för många år sedan, och de mådde ju bra, så..
 Fast det höll på att bli väldigt kortvariga ödlor.. Vi kom hem, inredde akvariet med grejerna vi köpte och stoppade till sist i ödlorna. Sen kom Tomaz hem, så han skulle få skjutsa mig och Leo tillbaks till mamma, men först ville vi ju visa honom ödlorna. Då såg jag att de båda två var uppe på den stora stenen jag köpte, och de var väldigt intresserade av ena hörnet av akvariets lock. Det var ett hål där! Det var alltså inte trasigt, utan hålet skulle vara där för att man skulle kunna koppla in typ värmepump eller nåt.. Så vi fick snabbt som attans täta hålet innan de hann smita. Tänk om jag inte hade sett det och vi hade åkt till mamma! Då hade vi hittat två uttorkade ödlor på golvet när vi kommit hem..


 Jäkla Tor! Han har lyssnat på nån radiokanal med anime-musik hela veckan, och nu har han fått mig att gilla skiten! Så nu sitter jag också och lyssnar på den där förbannade kanalen.. Snart börjar jag väl titta på serierna (seriöst, anime är bara en ursäkt för vuxna karlar att få titta på tecknat utan att skämmas) och sen är det inte långt kvar tills jag börjar göra såna där konstiga Naruto-tecken med händerna som Mange göra hela tiden... Jag håller på att bli geek-ialiserad! *gulp*


Tror att det är hög tid för mig att sova.. Kan man sova bort geekighet? *hoppas*

 
 
Ingen bild

Ida

5 oktober 2008 20:30

Hallå där! Hopas allt är bra med er. Låter som att du har haft fullt upp ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lexie Back - 16 februari 2010 09:46

Det måste verkligen bli ordning på det här bloggandet nu. Jag tror att mitt problem är att jag har för mycket att säga, så jag orkar inte skriva klart inläggen, och då blir de heller inte postade =P  Men nu ska jag ta ett krafttag och försöka up...

Av Lexie Back - 3 november 2009 00:04

Jag satt på balkongen med datorn, som vanligt, när jag plötsligt hörde något som prasslade till. Det tog ett par sekunder innan jag ens märkte att fönstret bredvid mig var blött och jag insåg att de skrattande ungarna som just gått förbi kastat nåt p...

Av Lexie Back - 8 september 2009 23:45

Hade egentligen tänkt skriva om min födelsedag och den efterföljande festen, men så gjorde jag missen att läsa tidningen... Och som vanligt kan jag inte låta bli att reta mig på folk och sen skriva om det här. Skilnaden den här gången är att det inte...

Av Lexie Back - 17 augusti 2009 13:13

Ett utdrag ur http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3362529.svd   Kammaråklagare Rof Hillegren uttalade sig i en artikel om ny praxis från Högsta Domstolen i väldtäktsmål: "När man säger våldtäkt tänker man mest på riktiga ruggiga våldtäkter. Me...

Av Lexie Back - 15 juni 2009 11:43

Läs först: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5381787.ab   Avstängning Jag tycker på sätt och vis att det är bra med möjligheten att stänga av bråkiga elever en vecka. Men jag hoppas ju att det i så fall ska finnas regler för vad som k...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards