Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Lexie Back - 11 maj 2009 21:54

Pyttsan! Jag har länge hört att gåstolar inte är bra för barn eftersom de hämmar utveckligen och får barn att börja gå senare. Leo älskade sin gåstol, ville sitta i den jämt, redan innan han kunde krypa. Han var nio månader när han lärde sig gå själv... Men nu är stolarna tydligen farliga! Varför? Jo, konsumentverket har kommit fram till att de kan tippa utför trappor! Det är nuförtiden standard med tippskydd, men över hälften av alla nya stolar tippar ändå, och därför rekommenderar kunsumentverket att man inte skaffar gåstol alls, eftersom man som konsument inte kan se på stolarna om de är säkra eller inte. WTF?!? Skaffa grind för fan! Jag har aldrig bott i lägenhet med trapp, så varför skulle jag ha låtit bli? Och syrran, som har trapp, hade även fler än två hjärnceller, så hon satte upp en trappgrind när Wille var liten. Fast det kanske inte är nån som talat om för konsumentverket att barn inte heller kommer med inbyggt tippskydd.. Jag blir så matt..


http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article5120169.ab


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards