Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Lexie Back - 22 maj 2009 11:16

Väcktes typ 8 imorse. Jag visste inte vad som hade väckt mig, men vaken var jag. Så hörde jag det pip som hade väckt mig. Det tog en liten stund innan jag fattade att ljudet kom från en brandvarnare vars batteri var slut. Så jag gick upp och hoppades att det var den utanför vårt sovrum, eftersom den för tillfället inte satt i taket utan låg i en låda (ja, efter att jag "lagat" mat). Det var inte den som lät. Det var den utanför Leos sovrum, den som faktiskt sitter i taket. Så jag fick väcka Tomaz, eftersom jag inte ens når taket med stol.


 Brandvarnaren var envis som fan, det tog ett bra tag innan Tomaz fick loss den från taket. Då kom nästa problem. Att få tyst på den. Brandvarnaren i hallen är enkel, den plockar man helt enkelt ur batteriet på. Den här var inte fullt lika enkel. Efter en massa pillande och ett samtal till mamma för rådfrågning upptäckte vi att den hade liksom hakar som skulle tryckas in så att man kunde ta av locket. FYRA hakar som skulle tryckas in samtidigt som man drog i locket. Mina små händer klarade det inte, så Tomaz fick återigen hjälpa till. Men locket lossnade ändå inte. Då upptäckte vi att under den bristfälliga informationslappen satt en skruv. Så vi fick pilla loss det där jäkla klistermärket, hämta en skruvmejsel, bort med skruven, in med hakarna och äntligen fick vi av det förbannade locket och kunde få tyst på skiten.Vid det laget var jag så vaken att det bara var att kliva upp. Så mycket sovmorgon blev det för oss..


 Jag hatar brandvarnare...

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards